Czym jest logo?
Logo to unikalny i charakterystyczny znak graficzny służący do identyfikacji marki przedsiębiorstwa bądź organizacji. Poprzez dobór odpowiedniej kolorystyki oraz oryginalny design ma wzbudzać pożądane emocje. Znak ten można wykorzystać w materiałach reklamowych np. wizytówkach, na produktach czy też na stronie internetowej.
Najlepiej, aby logo było wykonane w programach do grafiki wektorowej takich jak Corel Draw czy Adobe Illustrator, co ułatwi wykorzystywanie znaku w dalszych projektach. Dobre logo powinno być proste i nie ulegać modzie.
Logo jest najistotniejszym elementem identyfikującym firmę. Powinno ono być rozpoznawalne przez klientów. Logo jest elementem obok którego klienci, nie mogą przejść obojętnie. Dobre logo firmy ma wywoływać pozytywne pierwsze wrażenie, po którym klienci wybierają właśnie tą konkretna firmę.
Jest to jeden z najważniejszych elementów i odgrywa on kluczową rolę w sukcesie danej marki. Projekt logo firmy powinien się wyróżniać na tle konkurencji.
Logo to wizytówka każdej firmy.
Z czego składa się logo?
- Sygnet - element graficzny logo
- Logotyp- tekstowa część logo, najczęściej nazwa firmy
- Tagline- krótkie hasło informujące najczęściej o tym czym zajmuje się firma
Jak zrobić dobre logo firmy?
1. Staramy się ograniczyć kolory do maksymalnie trzech.
2. Projektujemy tak aby w razie potrzeby logo można było zaprezentować w jednym kolorze.
3. Unikamy dużej ilości detali, szczególnie w elementach istotnych dla odbioru.
4. Bazujemy na figurach geometrycznych i prostych kształtach.
Cechy dobrego logo:
Czytelność
Biorąc pod uwagę fakt, że logo występuje zwykle w małych rozmiarach, jest konieczne żeby jego grafika były łatwe do odczytania i identyfikacji.
Grafik musi być w pełni świadom projektu.
Konkretność elementów
Elementy logo nie mogą być zbyt cienkie, ponieważ giną w znaku, tracą znaczenie. Bardzo wysoki procent zmian projektów logo dotyczy właśnie zabiegów dokonywanych pod kątem wzmocnienia i uczytelnienia ich elementów, bez większych zmian treści oraz podstawowej formy.
Rozpoznawalność
Jest to kolejna wartość dobrego logo. W dużym stopniu staje się cechą nabytą przez zabiegi marketingowe, wszechobecność logo ale pewne zabiegi projektowe są równie ważne.
Projekt logo firmy powinien być oryginalny. Pewne jest, że dobre logo nie powinno iść przetartymi ścieżkami. Inaczej nie spełnia swojej funkcji i już na starcie przegrywa. W logo bardzo dużą rolę odgrywa kolor. Według badań 64% ludzi uważa, że jest ważniejszy od sloganu, kroju pisma czy kształtu logo. Trudno mieć rozpoznawalny wizerunek, jeśli się go często zmienia. Logo od początku powinno być tak przygotowane, aby sprostać próbie czasu.
Projektowanie logo
- Do tworzenia logo nie powinniśmy podchodzić zbyt emocjonalnie. Logo to narzędzie, które powinno pracować na korzyść marki.
- Logo musi realizować cele wizerunkowe. Cele te osiągamy przez odpowiednie kolory, kształty i topografię.
- Logo powinno przekazywać styl marki.
- Logo firmy ma podobać się wszystkim klientom danej firmy, a nie twórcy. Dlatego bierzemy tutaj pod uwagę to kim są odbiorcy danej firmy.
- Logo musi być czytelne, unikalne i pasować do styku komunikacji marki.
- Projekt logo powinien wyróżniać się na tle konkurencji.
- Twoje logo powinno być proste, uniwersalne i ponadczasowe.
- Logo nie musi być dosłowne, dobre logo nie musi nawiązywać wprost do działalności. Najważniejszy jest styl i dopasowanie do charakteru marki.
- Popularnym sposobem na osiągniecie efektu wow jest umiejętne wykorzystanie pustej przestrzeni, która tworzy np. pierwszą literkę nazwy firmy.
- Nie musisz tworzyć symbolu. W wielu przypadkach wystarczy sama topografia.
- Nie przesadzamy z liczbą użytych czcionek, max. dwie wystarczy.
- Unikaj generatorów logo. Zrobienie logo najlepiej powierzyć grafikowi.
Kiedy i w jakim celu zmieniać projekt logo firmy?
- aby odświeżyć i dostosować do wymagań potencjalnych klientów
- zmiana wizerunku marki wpływa na szybszy rozwój firmy
- duże firmy na przestrzeni lat dokonywały licznych zmian logo
Wraz z biegiem lat zmienia się rynek, jak również moda i gust odbiorców. Firmy walczą, aby wybić się z morza tysiąca podobnych. Jedna ze strategii jest właśnie zmiana logo. Redesign logo polega na unowocześnieniu i zmianie stylizacji logotypu. Może on wiązać się ze zmianą kolorystyki, kompozycji, także uproszczeniem lub usunięciem zbędnych elementów. Zazwyczaj nad redesignem zasiada sztab specjalistów i dopasowuje stare logo, to aktualnych trendów panujących na rynku oraz upodobań klientów.
Marketing
Marketing polega na zdobywaniu nowych klientów, ale nie tylko, również na utrzymaniu tych obecnych, którzy już zaufali twojej firmie.
Przedsiębiorcy wiedzą, że o rozwój firmy należy dbać na każdym etapie działalności. Chcąc zmienić wizerunek firmy, najlepiej stworzenie logo powierzyć grafikowi, który zna rynek i zna się na marketingu wizerunkowym. Sukces osiąga ten, który patrzy cały czas do przodu i potrafi dostosować swoje działanie do sytuacji na rynku. Kto się nie rozwija ten się cofa.
Komentarze (0)